Nyhet

Haki Safety – Varumärkesbyggande på börsen in action

Midway Holding, noterade sedan 1998, tog hjälp av Oxenstierna Kommunikation för att synliggöra den resa man gjort från konglomerat till renodlad industrikoncern.

Arbetet startade med en nulägesanalys och workshop för att mejsla ut budskap och definiera önskad position på kapitalmarknaden. Lösningen blev att byta namn till Haki Safety för att synliggöra koncernens starka position i Europa inom säkerhet på komplexa arbetsplatser.

Efter workshopen kunde vi formulera argument som talar för att Haki Safety är intressant för investerare och media. Nästa steg blev att ta fram en plan för att nå ut med budskapet på kapitalmarknaden.

Konkurrensen om uppmärksamhet på den svenska kapitalmarknaden är enorm och noterade bolag tävlar för att skapa intresse runt sin aktie.  För de mindre bolagen är det extra svårt att bli uppmärksammade traditionell media. Genom att analysera våra målgrupper, investerare och medier, föreslog vi en mix av aktiviteter i egna, betalda och förtjänade medier. Vikten av intern och kritisk nyhetsvärdering kan inte nog betonas för att etablera relation och kännedom hos traditionella medier.

Även arbetet med att förtroende och goda relationer med utvalda målgrupper på kapitalmarknaden kräver ett långsiktigt arbete. Ett attraktivt och hållbart investment case måste byggas med tydlig och trovärdig kommunikation som följs upp med utlovade aktiviteter och resultat. Ett arbete som fortgår över tid.

I förra veckan genomförde Haki Safety en lyckad och fullsatt kapitalmarknadsdag och lade därmed grunden för ett nytt spännande varumärke på börsen.

Hör av dig, så berättar vi gärna mer över en kaffe om hur vi skulle kunna hjälpa er. Det handlar inte om stora budgetar, utan mer om att förstå och utvärdera vad som funkar för just dina behov.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte att publiceras. Obligatoriska fält är markerade med *

Post comment